Vivacom това, Vivacom онова. Имаме гледната точка на измамените клиенти, а те за жалост не са никак малко! Но какво е положението отвъд барикадата в окопите на Виваком?
Служителите на българския телеком се оказват в една наистина неприятна ситуация.
Икономическата криза в България принуждава хората да се захващат за каквото и да е работа, стига да могат да оцеляват. Принудени са да продават продукти и услуги, подплатени с хитро измислени уловки и да бъдат на топа на устата, когато ужилените клиенти като нас разберат какво се е случило. Някои от служителите на Виваком не изпитват морални угризения, но има и такива, които са принудени от обствоятелствата да изпълняват тези си функции.
Има безброойно много случаи, в които хора без образование, опит или какъвто и да е било интерес от телекомуникациония бранш, заемат високи позиции в огранизацията на Vivacom и с гордост карат служебните автомобили. Тези служители обикновено биват назначени не с конкурс, а родннинско-приятелска връзка. Заплатите им разбира се, не са нито 500 лева, нито 600. Всички сме ги виждали - от нелюбезната мениджърка с перфектен маникюр до превзетият управител, който старателно цъка игрица на служебния компютър и недай си боже да го обезпокоиш, за да си платиш сметката.
Другия вид служители на Vivacom са обикновените хора, които са кандидатствали по редовния начин и след поредица от интервюта, започват работа в офис на Vivacom. Това са съвестните пчелици, които изнасят схемата и политиката на Vivacom.
На тези служители не им е никак забавно.
Ето какво споделя една служителка на телекома по въпроса:
"Дойде време и аз да споделя. Настоящ служител съм във Vivacom и искам да ви кажа направо -ХОРА, НЕ ЗАПОЧВАЙТЕ РАБОТА във Vivacom! Напрежението е огромно! Регионалните ти пускат заплашителни SMS-и посред нощ! Сутрин, още не си си отворил очите, и пак се започва от сорта "ЩЕ ВИ УВОЛНЯ ВСИЧКИ! ПОД ДОСТОЙНСТВОТО МИ Е ДА ГОВОРЯ С ВАС! ВИЕ ИЗОБЩО НЕ МИСЛИТЕ КАКВО ЩЕ СЕ СЛУЧИ! ИСКАТЕ ЗОНАЛНИЯТ ДА ВИ ИЗГОНИ ЗАЩО НЕ ПРОДАВАТЕ НА КЛИЕНТИТЕ!"
Не си струва да си хабите нервите и да страда семейството ви от такива работодатели. "
След такъв обзор на обстановката, ако все още някой се колебае дали да започне да работа там, нека има предвид, че това не е изолирано оплакване, а просто едно от много.
С този пример само се доказва едно - Vivacom не само тормози клиентите си със схеми и измамни бонуси и поръчки, но и тероризира и служителите си с психически атаки и враждебна работна среда. Ако не друго, то поне разбираме защо служителите на Vivacom са така отчаяни да ни продадат телефон или да ни убедят да сключим договор. От това дали ние се хванем на тяхната въдица зависи не само просперитета на нелоялната фирма, но и тяхното лично спокойствие.
Морала и справедливостта отиват на много заден план в този случай и всичко се превръща в състезание: клиенти срещу служители, докато облагите от това състезание - надписаните сметки, уредите без гаранционни карти, бонус измамите, телефонните договори и всички други нелоялни практики от арсенала на VIvacom, - oтиват директно за телекома.